Lehké zásady fitness stravy

Hubnutí není jen záležitostí žen, i když se o nich ve spojení s tímto tématem mluví mnohem více. Občas na každého z nás dosedne motivace k tomu začít něco pro své tělo dělat a shodit tak nějaké to nadbytečné kilo. Je jedno, zda tím impulzem byl náš špatný pocit ve své těle, nepohodlí, známý, který drží zázračnou dietu a vypadá díky ní famózně, blížící se slavnostní událost, na které chceme vypadat neodolatelně a vzít si šaty, které již dlouhou dobu ohlížíme ve výloze obchodu, anebo třeba jen chceme zlepšit svou kondici a vytrvalost. Každý z těchto důvodů nás ale vtáhne do světa nekonečných diet. Abyste se nemuseli dlouho plácat v nesmyslných dietách, které ve fiále nepřinesou žádné výsledky, dovolte, abych vám představila základní pravidla fitness stravy Fitkitchen.cz, která vám zaručí dostatečný příjem všech potřebných živin, minerálů, vitamínů a rozhodně při ní nebudete hladovět.

Smoothie bowl

Velkým strašákem je při hubnutí večerní přecpávání, které je nejčastěji způsobeno nedostatečným příjmem v průběhu celého dne. Dobré tak je začít do svého jídelníčku zařazovat svačiny a zajistit si tak pravidelný příjem jídla, který zajistí, že nebudete mít tak velký hlad a také nebudete mít potřebu se přecpávat například brambůrkami večer. Dobré také není velké přejídání se na večeři, protože naše tělo již nestihne potravu potřebně strávit a nám tak bude jedině těžko od žaludku.

Častým pravidlem, které slýcháme je, abychom nejedli po sedmé hodině večerní. Toto pravidlo není tak zcela pravdivé, protože by se doba vašeho posledního jídla měla odvíjet od toho, jak máte nastavený denní režim a v kolik hodin uleháte do postele. Ideální je tak konzumovat poslední jídlo zhruba 2,5 hodiny před spaním.

Se zvýšenou chutí k jídlu také souvisí dostatečná doba spánku. Budete-li se přetěžovat a váš spánek bude buď nedostatečný anebo nekvalitní, vaše tělo si nedostatek této energie bude chtít automaticky získat jinak, a to prostřednictvím jídla. Není tak ničím zvláštním, že ve dnech, kdy méně spíte máte zvýšenou chuť na sladká anebo tučná jídla, která jsou rychlým zdrojem energie. Dospělý jedinec by si měl dopřávat okolo 7–8 hodin kvalitního spánku přes noc.

Kvalitní potraviny

Už jste také určitě slyšeli, že snídaně je zdravým základem dne, který vás pořádně nakopne. Nejen že vám dodá energii, ale také vás potřebně zasytí a z jejích zásob tak budete čerpat po celý den. Nezapomínejte tak na zařazení kvalitních zdrojů energie, kterými jsou například oříšky, vločky, bílý jogurt, ovoce anebo třeba vajíčka a chléb s avokádem.

Jednou z nepříjemnějších stránek, které vám ovšem přinesou výsledky, je omezení alkoholu, a to hlavně tvrdého, protože se jednak jedná o prázdné kalorie, ze kterých vaše tělo nic nemá, ale také zpomaluje proces celého hubnoucího programu.